Soggetto: Basato sul romanzo The Women in Black di Madeleine St. John.
Cast: Julia Ormond (Magda) Angourie Rice (Lisa) Rachael Taylor (Fay) Alison McGirr (Patty) Ryan Corr (Rudi) Vincent Perez (Stefan) Susie Porter (Mrs. Miles) Shane Jacobson (Mr. Miles) Noni Hazlehurst (Miss Cartwright) Nicholas Hammond (Mr. Ryder) Luke Pegler (Frank) Celia Massingham (Myra) Geneviève Lemon (Mrs. Wentworth) Danny Adcock (Dottore) Deborah Kennedy (madre di Myra)
Musica: Christopher Gordon
Costumi: Wendy Cork
Scenografia: Felicity Abbott
Fotografia: Peter James
Montaggio: Mark Warner
Makeup: Beth Halsted; Kalotina Amperidis (per Julia Ormond)
Casting: Christine King
Scheda film aggiornata al:
23 Aprile 2019
Sinossi:
Ladies in Black è un film ambientato a Sydney nell'estate del 1959, sullo sfondo del risveglio culturale dell'Australia, del crollo delle strutture di classe e della liberazione delle donne. Racconta la storia di una scolara di giovane età , Lisa (Angourie Rice), che mentre aspetta il suo ultimo esame di scuola superiore con il sogno poi di frequentare l'Università di Sydney, decide di fare un lavoro estivo in un grande magazzino. Qui lavora fianco a fianco con un gruppo di commesse e saranno proprio questi incontri che le permetteranno di aprire gli occhi su un mondo che va molto al di là della sua esistenza protetta e che favoriranno la sua metamorfosi.
Synopsis:
Adapted from the bestselling novel by Madeleine St John, Ladies in Black is an alluring and tender-hearted comedy drama about the lives of a group of department store employees in 1959 Sydney.
Ladies in Black is set in Sydney in the summer of 1959, against the backdrop of Australia's cultural awakening, breakdown of class structures, and liberation of women. It tells the coming-of-age story of suburban schoolgirl Lisa, who while waiting for her final high school exam results with dreams of going to the University of Sydney, takes a summer job at a large department store. Here she works side-by-side with a group of saleswomen who open her eyes to a world beyond her sheltered existence, and foster her metamorphosis
Secondo commento critico (a cura di La parola al film)